Stacja Zubki Białostockie


STACJA KOLEJOWA/_STACJA TOWAROWA PÓŁNOCNA/_STACJA TOWAROWA POLUDNIOWA/_


Stacja kolejowa

Przejazd przez dwutorową linięPrzejazd ten znajduje się około 4 km od granicy państwa. W tym miejscu droga przecina dwie linie: szerokotorową i normalnotorową.
Ruski torSzeroki tor jest już praktycznie nieprzejezdny. Zapada się on razem z nasypem.
Widok z pomostuTak wygląda z góry ta dwutorowa linia.
Stacja Zubki BiałostockiePanorama stacji
Pomost nad toramiTa budowla umożliwiała dokonywanie dokładniejszej kontroli pociągów przyjeżdżających i wyjeżdżających z kraju.
Stary wagonW krzakach, niedaleko nastawni, ukryty jest stary wagon.
Zamknięta nastawniaWygasłe światła semaforów oraz nieczynna nastawnia. Oto obraz stacji Zubki Białostockie.
Brama do określania skrajniW tym miejscu przebiegał szeroki tor. Urządzenie to służyło do kontroli skrajni.
Wieża ciśnieńW pobliskim lesie, tuż za stacją, znajduje się całkiem dobrze zachowana wieża ciśnień.
Peron stacyjnyRuch osobowy na tej stacji nigdy nie odgrywał znaczącej roli. Nie znajdziemy tu nawet żadnego budynku dworcowego.


Stacja towarowa północna

Rampa przeładunkowaRampa ta służyła do przeładunku pociągów towarowych.
RampaDługość całkowita tej budowli wynosi około 800 metrów.
Widok z rampyLokomotywa po przyciągnięciu składu, miało możliwość opuszczenia tego miejsca. Zapewniał jej to drugi mijankowy tor.
DzrzewkaNieużywane obecnie tory coraz bardziej zarastają.
W tym miejscu były prawdopodobnie naprawiane toryWyraźnie widać, że jeszcze niedawno dokonywano napraw torowiska.
Najstarsza szyna jaką udało mi sie odnaleźćTo najstarsza szyna jaką udało się odnaleźć. Przypuszczam, że pochodzi ona z jednej z rozebranych, zaraz po wojnie linii mazurskich.
Tor lewy jest szerokiOd tego miejsca, oba tory - szeroki (od lewej) i normalny (od prawej) - rozchodzą się w przeciwnych kierunkach.


Stacja towarowa południowa

Wiele kawałków toru zostało już rozebraneW to miejsce nie dotrze już żaden pociąg.
Drzewko na rampieDrzewa zaczynają tu rosnąć nawet na twardym bruku.
A tak wygląga stacja towarowa w całej swej okazałościTak wygląda rampa przeładunkowa w całej swej okazałości.
W tym miejscu rampa się kończyPogoda dopisała ;-)
Szeroki tor został rozebranyTor szeroki został już na większości odcinków całkowicie rozebrany.
ZwrotnicaNa tym zdjęciu widać, jak kolega Radek analizuje budowę zwrotnicy.
Nieczynna sygnalizacjaW tym miejscu widać, że upłynęło już całkiem sporo czasu, od przejazdu ostatniego pociągu.
Z roku na rok las pochłania toryPrawdopodobnie za kilka lat, puszcza odbierze sobie cały teren nieczynnego torowiska.
Nieczynny semaforRuch na szerokich torach obsługiwany były wyłącznie przy użyciu sygnalizacji świetlnej.
NastawniaW tym miejscu, szeroki tor, przecinał główny tor szlakowy do Białegostoku.
Do Białegostoku 46kmJak widać, cały teren torowiska, był kiedyś dobrze oświetlony.
PrzepustBetonowe przepusty, doskonale potwierdzają tezę mówiącą, że bocznice zostały zbudowane w latach powojennych.


/STRONA DOMOWA/CIEKAWOSTKI/POCZTA/